Дали с плуване можем да оформим по-големи мускули?

плуване

Вероятно всички сме единодушни, че професионално занимаващите се с плуване мъже изглеждат чудесно. Широките рамене, релефните мускули на цялото тяло са наистина впечатляващи. При жените ефектът от плуването също си го бива или като изключим твърде широките рамене понякога. За непрофесионалистите това занимание е просто любимо хоби, подобно на карането на колело в свободното време. Но дали с помощта на плуването бихме могли да покачим и мускулна маса и да го използваме като го комбинираме със силови фитнес тренировки, например?  Дали, ако заменим кардиото на ходещата пътечка с часове по плуване, няма да имаме по-добри резултати от силовите тренировки?

Вероятно трябва да започнем

Вероятно трябва да започнем от там какви ползи, свързани с изграждането на мускули, ни носи плуването.

То подобно на фитнес тренировката е съпротивление. Голямата разлика е в това, че при плуването не се натоварват ставите и костите, така както е при вдигането на тежести. Едно от  основните предимства на водния спорт е това, че е единственият спорт, който развива всички мускулни групи в една тренировка. Това е и причината да оприличаваме плувците на едни съвременни Аполоновци – техните тела се развиват доста хармонично. Много успешно също действа плуването за изчистване на подкожните мазнини в областта на пояса,  особено когато е съчетано с хранителен режим. Съпротивлението на водата, което се поражда при плуването, води до увеличение на издръжливостта и работния капацитет на мускулите.

До тук добре, но как можете да започнете д
До тук добре, но как можете да започнете да използвате плуването, за да увеличите мускулния си растеж, както и да го използвате за аеробна тренировка?

Първата стъпка е да започнете да разглеждате различни плувни тренировки онлайн и да потърсите басейн в близост до вас.

Хранителният режим при плуване

Хранителният режим при плуване

Общоизвестно е, че иконата на плувния спорт – Майкъл Фелбс, консумира до 400% повече калории, отколкото обикновен човек. Това отчасти се дължи и на факта, че плуването е много труден спорт, изискващ много сила и енергия. Една 2-3-часова тренировка предизвиква огромен апетит. Въпреки това тази допълнителна консумация на калории може да не е за вашия случай. Тук подобно на фитнес храненето също е важно да спазвате определени съотношения между хранителните вещества. Тоест менюто ви да включва определени съотношения между въглехидрати за енергия или мазнини, протеини за изграждане на мускулите и фибри. Ако обаче изберете мазнините за основен източник на енергия, те трябва да бъдат само добри мазнини и да идват от риба, ядки и други естествени храни.

Цялата статия може да прочетете ТУК.

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response