Дали има съвършена тренировка? Вижте едно добро предложение

съвършена тренировка

Има ли съвършена тренировка? Често отговорът е: съвършена тренировка може и да няма, но има лоша тренировка – тя е пропуснатата. И все пак всички ние, които искаме да постигнем едно или друго, от мускулна маса до редуциране на подкожните мазнини, сме в постоянно търсене на съвършената тренировка за нашата цел. Науката и фитнес треньорите пък, от своя страна, се опитват да изследват влиянието на различни упражнения и програми върху тялото. В борбата за съвършеното тяло през последните години се оформиха няколко тенденции за структурирането на качествена тренировка. Тя, разбира се, няма как да е разковничето за всички проблеми и цели. Ако желанието ви е да постигнете оптимален метаболитен отговор, тя може да ви бъде от полза.

Новаторството е в това, че се предлага верижен подход към тренировката за резистентност.

Новаторството е в това, че се предлага верижен подход към тренировката за резистентност.

В основата е използване на тежки, но лесни за усвояване базови упражнения. Работи се под формата на кръгова тренировка, последователно се минава през всички мускулни групи. Упражненията се изпълняват с малко или без никаква почивка между сериите.

Залага се на серии по 10-15 повторения. С тежести, достатъчно натоварващи, но без да водят до неуспех. Верижната тренировка може да се повтаря до три пъти в деня.

Ето примерните упражнения, които може да включите във верижната съвършена тренировка:

Ето примерните упражнения, които може да включите във верижната съвършена тренировка:

Клек с дъмбел

Разкрачете се на ширината на раменете. Вземете един по-тежък дъмбел на нивото малко над раменете си, лактите приближете близо до тялото. Вдишвайте, докато клякате дълбоко. Докато правите клека, дръжте гърдите си изправени. Издишайте и докоснете пода (възможно най-ниско) и се върнете отново.

Раменна преса

Вземете дъмбелите в ръцете си, пръстите ви сочат напред и вдигате точно над раменете си до ушите. Вдишвайте и издишвайте. Изправете ръцете си над главата, без да докосвате дъмбелите един в друг.

Гребане с щанга

Бедрата отиват назад, така че торсът ви да се изравни с кръста. Леко сгънете коленете си. Щангата е отпусната над стъпалата ви, но не позволявайте раменете ви да отидат напред. Вдишайте, след това издишайте докато дърпате щангата, като държите раменете си в една позиция. Бавно го пускайте.

Цялата статия може да прочете ТУК.

Снимки: pixabay

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response