Защо е важно разтягането след тренировка

Разтягането

Какво правите, когато приключите поредната тренировка? Най-вероятно закъснявате и тичате да си вземете душ или пък бързате да изпиете дозата протеин. Обаче ако на първо място отделите само още няколко минутки за разтягането, ще имате един куп ползи. Те варират от по-добър ефект от силовата тренировка до снижаване на болката в мускулите и увеличаване на ендорфините (хормоните на щастието). Вижте в следващите редове защо е важно да се разтягате след тренировка.

С помощта на разтягането ще преодолеете сковаността и болезнеността в мускулите

За различните мускулни групи има различни ползи от разтягането, но за да откриете своето най-правилно разтягане е добре да се консултирате с опитен треньор, който също така ви познава, вас и вашата тренировъчна програма.

 С помощта на разтягането ще преодолеете сковаността и болезнеността в мускулите

По време на тежка тренировка, мускулите получават множество „разкъсвания”, чието заздравяване после е всъщност мускулният растеж. Но когато приключите тренировка, мускулът се скъсява, поради което ще почувствате скованост и болезненост. Опитайте се да се разтягате всеки път, така ще  подобрите състоянието си.

 Млечната киселина нахлува в мускулите, ако не се разтегнете добре

Телата ни произвеждат млечна киселина, която прави мускулите ни уморени и възпалени. Разтягането ни помага да се елиминира млечната киселина.Производството на ендорфини се покачва
След тренировка се освобождават ендорфини, но тялото ви бързо се охлажда. Разтягането спомага за забавянето на процеса на охлаждане, като ви гарантира, че ще се чувствате задълго енергични след тренировката.

Ще тонизирате мускулите

Разтягането с времето ще допринесе за тонус на мускулите, а тялото Ви ще изглежда по-издължено. Мускулите се издължават по един много красив начин от разтягането.

Подобрява се и осанката

Осанката се подобрява след разтягане. Хората остават видимо по-изправени после, особено ако се съсредоточите върху разтягане на гърба, раменете и таза.

Разтягането е добро за кръвния поток

Разтягането помага на кръвта да се върне обратно в мускулите с по-регулирани темпове, което позволява и на сърдечната честота да се върне към нормалното си състояние. Мускулите се хранят с кислород и хранителни вещества, донесени от кръвта и следователно, когато искаме да расте мускулът и да му доставим максимално бързо протеини, например, е хубаво кръвта да циркулира свободно.Помага при болки в кръста
Най-често срещаното оплакване на хората, които тренират е болката в кръста.  В девет от десет случая с добро разтягане на мускулите на бедрата, таза и гърба, болките в кръста ще спрат.

Разтягането е добро за кръвния поток

 

Разтягането снижава напрежението и тревожността

Общото напрежение и тревожност от ежедневните дела водят до напрежение в мускулите, независимо дали усещате врата си скован или раменете си стегнати. Разтягането на тези мускули често води до цялостно усещане за облекчаване на стреса.

Подобрявате своята гъвкавост

Повишената гъвкавост, която ще постигнете, колкото повече се разтягате, ще ви позволи да се упражнявате по-ефективно.

Намалявате риска от контузии

Чрез разтягането ще намалите риска от контузии, тъй като ще имате подобрен диапазон на движение, което на свой ред намалява съпротивлението на мускулите.

Статичното разтягане е подходящо за след тренировка. Правете го всеки път в продължение на 25 до 30 секунди – достатъчно време е мускулите ви да се върнат към нормалността.

Вместо да мислите за разтягането като незадължителна част от тренировката си, мислете за него като част от нея. Така ще увеличите максимално ползите от цялата упорита работа, която сте извършили.

 

Снимки: pixabay

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response