Л-карнитинът – защо да го приемаме във вечната борба за изгаряне на мазнините

Л-карнитинът

В наши дни има наистина много хранителни добавки (а и не само), които се предлагат за борбата с подкожните мазнини. Хората, които ходят на фитнес ги познават доста добре и понякога предпочитат по-бързите варианти, като различни стимуланти. Да, с помощта на някои вещества „чистенето” може да стане наистина светкавично, но дали е полезно? Ето защо се връщаме на темата за добре познатия ни Л-карнитин. Според някои хора Л-карнитинът не прави нищо особено, но истината е, че с негова помощ при спазване на определен хранителен и двигателен режим можете да се сдобиете не само с изваяно и „чисто” тяло, но и с много ползи за здравето. Затова ако се чудите да вземате ли или да не вземате Л-карнитин, прочете защо е по-добре да включите него в арсенала си от хранителни добавки за изгаряне на мазнините, а не някои силни стимуланти.

 

Когато се каже Л-карнитин, от друга страна, все още има и хора, които си мислят, че това е някакво вредно химическо съединение

Те смятат, че то ще изчисти мазнините от тялото им, но ще повреди, например, сърцето или черния им дроб. Да, има и такива. Ето защо едно от първите неща, които трябва дебело да подчертаем е, че Л-карнитинът естествено се синтезира именно в черния дроб. Обикновено се вкарва в класификации като аминокиселина. Но последното не е съвсем вярно, защото Л-карнитинът всъщност е витаминоподобно аминокиселинно съединение, свързано с витамините от групата В.

В съчетание с подходящ хранителен режим

В съчетание с подходящ хранителен режим, с дефицит на калории, Л-карнитинът е  перфектната хранителна добавка за изгаряне на упоритите телесни мазнини

За тези от вас, които се чудят как тази нестимулираща добавка може да им помогне в изгарянето на мазнините, ето малко информация:

Л-карнитинът се произвежда естествено в черния дроб и бъбреците от сяра-съдържащите аминокиселини лизин и метионин, но той се съхранява другаде в тялото. Л-карнитинът се съхранява предимно в мускулите (включително сърцето), мозъка и дори в спермата. От храната веществото Л-карнитин идва предимно от месото и други животински продукти.

Можете също така да го получите от растителни източници като соя и авокадо. Но най-добрият източник като правило е месото, и особено от червеното месо.

Има две форми на карнитин: Д-карнитин и Л-карнитин. Л-карнитин е този, който е биологично активен и се открива в природата.

Другата форма е биологично неактивна и не се продава като добавка.

За какво помага допълнителният прием на Л-карнитин можете да прочете в статията: „Какви са реалните ползи от приема на Л-карнитин за изгаряне на мазнините по време на тренировка”.

 

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response