Как алкохолът влияе върху тренировките и постиженията ви

алкохолът

Когато оценявате цялостното си здравословно състояние, вашите тренировки не са всичко, което трябва да имате предвид. Хранителният ви режим – включващ храните и напитките, включително и алкохолът, също трябва да се анализира.

И тук не става дума само за това дали и какво ядете, дали е само чиста и натурална храна или си позволявате вафли, газирано и чипс. Тази оценка се основава и на това дали пиете дори чаша-две вино, бира или друг алкохол.

Ако вашата цел е да отслабнете

Алкохолът оказва влияние както върху вашата форма, така и върху качеството на тренировките ви и е важно да знаете какво прави с тялото ви.

Ако вашата цел е да отслабнете

Най-важното нещо, което трябва да знаете във връзка с отслабването е, че пиенето на алкохол е контрапродуктивно за това. Ако искате да отслабнете, едно от най-хубавите неща, които можете да направите, е да спрете да пиете. Алкохолът носи допълнителни калории, при това доста много. Но това са различни калории, които тялото ни не може да преработва или да ги използва за енергия, така че резултатът е, че той ги превръща в маса. Следователно пиенето на алкохол е сигурен начин да покачите тегло.

Алкохолът въздейства преди и след тренировка по различни начини.

Алкохолът въздейства преди и след тренировка по различни начини.

Като започнем с това, че употребата му е една от потенциалните причини за пропускане на  тренировката на следващия ден, особено ако имате махмурлук.

Но дори и да не я пропускате, алкохолът оказва ефекти върху следващите ви тренировки. Най-големият ефект от употребата на алкохол върху предстоящите ви тренировки е дехидратацията.

Алкохолът е диуретик, което означава, че ще доведе до загуба на вода в организма. Ако сте дехидратирани повече от 2 процента, когато започвате тренировка, вашето изпълнение няма да бъде толкова добро, колкото ако сте напълно хидратирани. Ето защо е много важно, ако сте пили алкохол после хубаво да се оводните.

Алкохолът е диуретик,

Но не само алкохолът причинява дехидратация, това важи с особена сила през летните месеци. Продължителната физическа активност и излагането на топлина и слънце увеличават загубите на вода и следователно ежедневните нужди от течности се увеличават още повече.

През летните месеци, особено ако сте пили алкохол преди тренировка, това може да допринесе за допълнителни загуби на вода. Последното е почти неизбежно поради високите температури.

Как алкохолът влияе върху метаболизма

Как алкохолът влияе върху метаболизма

Алкохолът е токсин и след като се консумира, тялото започва да работи по посока на това да го метаболизира, така че да може да го премахне от вашата система.

Всеки път, когато приемаме токсин, черният дроб трябва да го неутрализира. Това води до затрудняване работата на черния дроб и оказва лош ефект върху метаболизма.

Снимки: pixabay.com

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова

Силвия Чалъкова е автор с дългогодишен опит в сферата на медиите. Била е част от множество качествени медийни проекти, включително главен редактор на първото български БИО списание „Be Fit“, както и редактор в списание „Кенгуру“, телевизия „Здраве“, където е и сценарист и водещ. Работила е и в сферата на връзките с обществеността като PR и комуникатор. Завършила е магистърската програма „Литературата – творческо писане” в Сoфийски университет ”Св. Климент Охридски” и през 2016 г. издава своята първа книга романът „Пролуката“.

Leave a Response