Имате болки в коленете? Решението се крие в диетата ви

Включването на достатъчно фибри в диетата ви може да доведе до решение на проблема с болките в коленете.

Ако сте сред хората, които спортуват активно, има голям шанс и вие да страдате от болки в коленете. Определено това е проблем, който може да се нареди сред крайно неприятните за всички професионални и начинаещи атлети. Здравите колене са истинска благословия, но за съжаление, не всеки може да се похвали с такива.

Оказва се обаче, че може би има решение за този проблем. При това – криещ се изцяло във вашата диета и храните, които консумирате. Според изследване на журнала Annals of the Rheumatic Diseases, приемането на повече фибри в храната води до намален риск от артрит на коленете.

Авторите на изследването са анализирали информацията от две отделни проучвания. При първото са участвали 5000 доброволци, а при второто са били изследвани 1200 души. Според получените резултати, колкото повече фибри е приемал даденият човек, толкова по-малко той е съобщавал за болки в коленете. Следователно – по-малък е и шансът въпросните хора да бъдат диагностицирани с артрит на коленете.

При първото изследване става ясно, че хората, които са приемали повече фибри в дневната си диета – средно по повече от 20 грама на ден, са имали 30% по-малък шанс да проявят симптоми на артрит на коленете. Също така, при тях е бил с 19% по-малък и шансът да съобщят за влошаваща се болка през следващите четири години. Сравнено с хората, които са се хранили с по-малко фибри или средно по под 9 грама дневно.

Другото изследване показва, че хората, хранещи се с повече фибри – почти 26 грама дневно, са показали 61% по-малък шанс да изживеят симптоми на артрит, сравнено с онези, приемащи по по-малко от 14 грама фибри на ден.

И двете изследвания потвърждават, че високата на фибри диета е свързана с намаляваща болка в коленете.

Макар и въпросните изследвания да не могат да докажат, че фибрите практически намаляват болката в коленете, изглежда че тези нутриенти все пак действат като защитен механизъм в тази насока.

Според авторите на изследването, фибрите биха могли да помогнат за предпазването на коленете по няколко различни начини. Един от тях например е намаляването на нивата на протеина CRP. Освен това, фибрите усилват чувството за насита, което предпазва човека от склонност за преяждане и качване на тегло. А както добре знаем, проблемите с коленете често са свързани и с наднорменото тегло. Излишните килограми усилват и възпаленията, които също са свързани с болки в коленете.

Според различните статистики, средно човек приема по 19 грама фибри на ден, което е наполовина от препоръчваната доза.

От вас зависи, дали ще си осигурите прием на повече фибри в дневната ви диета. Изследванията твърдо показват, че колкото повече фибри консумирате, толкова повече намалява рискът от проблеми с коленете.

Кои са храните с най-богато съдържание на фибри, които да включите в своята дневна диета? Хвърлете едно око на материала на iHealth.bg и ще добиете представа по този въпрос. Пожелаваме ви успех, ако сте решили да внесете тази полезна промяна във вашата диета!

Екип iSports.bg

Екип iSports.bg

Спортът е здраве, страст и начин на живот. Спортът е това, което ни мотивира да бъдем по-добри, да гоним успехи и да не се отказваме. Ще ви запознаваме с най-добрите в бранша. И ще взимаме пример от всички тях. Ние сме iSports.

Leave a Response