Боде Милър – на 39 и с четири деца, но в перфектна форма

Боде Милър

Съвети за добра форма от самия Боде Милър, който се чувства чудесно и на 39 години

Боде Милър е един от най-успешните скиори на всички времена. 39-годишният американец е носител на златен олимпийски медал от Игрите във Ванкувър през 2010 година, като освен това е и световен шампион от 2003 и 2005 година.

Как обаче Милър съумява да запази перфектната си форма, която му позволява да се състезава активно, дори и на подобна възраст? И особено с четири деца вкъщи, което със сигурност отнема голяма част от неговата енергия, фокус и време.

Пред GQ Милър споделя, че има двустранен подход към фитнеса. Единият е този, който го е изградил като професионален атлет, позволявайки му да постигне страхотни успехи, а другият е по-различен. Такъв, който му позволява да потърси по-холистичен поглед над живота си.

„Основният ми фитнес е предазначен изцяло за мен, защото е здравословен и ме кара да се чувствам добре“, споделя Милър, продължавайки: „След това идва фитнесът на елитно ниво, който ми е нужен, за да бъда конкурентен в спорта и да се състезавам. На него гледам повече като на работа. С него не се забавлявам.“

Only real men carry babies in their murses

A photo posted by Bode Miller (@millerbode) on

Когато Боде Милър не се фокусира върху движения, проектирани изцяло да му помогнат в ските, той предпочита да се забавлява, спортувайки. По-често можете да го откриете на тенис корта, отколкото във фитнес залата. „Нещата, които правя за себе си, са ориентирани по-скоро към спорта. Харесва ми да играя тенис и го правя на високо ниво. Това е добре за мен, защото го правя на интервали – започвам и спирам, напред и назад. Има много динамика във всичко. Осезаемият ефект е, че след час и половина съм успял да си направя и базова фитнес тренировка. Забавно е и ти дава усещане, което не получаваш, когато тренираш наистина сурово.“

Имайки предвид, че Милър е спортист на световно ниво, няма и как диетата му да не е на такова. Скиорът споделя, че внимава какво консумира, но и не е чак толкова стриктен, колкото вероятно бихте си помислили. „Мисля, че храненето е от основна важност. То е супер, супер важно. Проблемът на хората е, че те искат нещо, което е здравословно, но и същевременно вкусно. Аз не ям торта или огромно количество сладко, но и същевременно не се ограничавам, ако ми се прияде хамбургер.“

I love the #WindmillBurgers when they go into my mouth @CotodeCazaGRC …and fish sticks

A photo posted by Bode Miller (@millerbode) on

Според олимпийския шампион, ключовият фактор в случая са съставките. „Трябва да имаш знания относно химикалите. Ако храната е естествена, не мисля, че бургерът е нещо лошо. Проблемът е в силно преработените храни, изпълнени с химикали. Нужно е да се ограничи честотата и количеството на техния прием. Иначе аз самият регулирам всичко според нивото си на активност. Колкото по-активен съм, толкова повече си позволявам.“

Милър признава, че голямото му семейство, колкото и прекрасно да е това, само по себе си, му създава не малко трудности в преследването на оптимална форма. Какво може да ви посъветва Боде илър в случая? Направете децата си част от целия процес. „Преследвам децата си през цялото време. Това не може да се определи като фитнес, но ако имате деца като моите, бихте ме разбрали какво имам предвид. Излизаме навън, изкачваме и слизаме по хълмове, скачаме по трамплина… неща като това.“

Изненадващо за мнозина, Боде Милър споделя, че не е фен на стречинга – компонент от всяка фитнес тренировка, който не бива да бъде пренебрегван. Американецът обаче има теория, че в неговия случай, стречингът по-скоро би му навредил. „Това е теория, която сам съм развил за себе си. Вероятно много хора биха ми се ядосали за това. Когато обаче паднеш от ските, понякога скоростта е толкова висока, че крайниците ти се извиват по странен начин. А ако откриеш раменете или бедрата си по начин, който би бил възможен, ако си твърде подвижен, тогава можеш да увеличиш възможността да се контузиш.“

Day 3 on snow since surgery and the back is feeling great! Really pushing my limits #kjus #dainese #magiccarpet

A photo posted by Bode Miller (@millerbode) on

В момента Милър тренира по т.нар. метод B Strong, който представлява модифицирана версия на японската техника Каатсу. „Това е тренировъчен метод, чрез който се ограничава притока на кръв“, обяснява скиорът. По-простичката му версия изглежда така: около мускулите на ръцете и краката се поставят ленти, преди да се правят основни движения. Тренира се с малка тежест и висок брой повторения. Ограниченият приток на кръв принуждава мускулите да „вярват“, че работят с много по-голяма тежест от реалното, което и води до функционирането им с максимум усилия. „Това е забележително. Ако преди 20 години знаех за този метод, сега все още щях да бъда в пика на силите си“, споделя Милър.

На 39-годишна възраст, Боде Милър вече знае, че няма преки пътища към успеха. „Става въпрос да си поставиш сам приоритети. Това е истинското предизвикателство. Ако живеехме в идеален свят, всеки човек щеше да има достатъчно време за тренировки. Деветдесет и осем процента от приятелите ми не са атлети, поради което те по-скоро биха ме поканили да излезем някъде. Аз обаче съм длъжен да се регулирам сам. Не можеш да разчиташ на никого друг. Когато застанеш на старта, твоят треньор не е до теб, нито пък тренировъчният ти партньор. Там си си само ти. Това е твоя отговорност“.

Константин Симидчийски

Константин Симидчийски

Константин е роден и живее в София, макар и тя често да го вбесява до крайност. Пада си по тривиални неща като музика, кино, литература, спорт, видео игри и всичко останало, което може да запълни свободното му време по един смислен начин. Обича и котки, дори и когато те не го обичат.

Leave a Response